Julkaisut
Projektin aikaiset julkaisut
Vertaisarvioinnissa ja käsikirjoitusvaiheessa olevat kirja- ja artikkelikäsikirjoitukset
Dindar. K., Kämäräinen, A., Kilpiä, A., Kärnä, E., Pihlainen, K. & Pukki, H. (Arvioinnissa). Autismikirjo eri elämänvaiheissa – Kasvatus, koulutus, työelämä ja palvelut.
Kämäräinen, A., Dindar, K., Kilpiä, A., Kärnä, E., Pihlainen, K. & Suero Montero, C. (Arvioinnissa). What impacts social interactions with schoolmates? – Experiences of autistic adults.
Pihlainen, K., Kämäräinen, A., Kärnä, E. Theobald, M. & Suero Montero, C. (Arvioinnissa). Children’s accounts on successful peer interactions during small group activities in an inclusive classroom.
Kämäräinen, A., Dindar, K., Kärnä, E. & Kilpiä, A. (Käsikirjoitus). Managing collaborative story planning and writing through directives and embodied resources within a peer-group.
Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit
Kämäräinen, A., Kärnä, E., Olli, P., Romppanen, L., Kilpiä, A., Dindar, K., Pihlainen, K. & Suero Montero, C. (2024). Direktiivit autismikirjon oppilaan ja luokkatovereiden yhteistä tarinankerrontaa ohjaamassa. Puhe ja kieli 44(2), 67-86.
Suero Montero, C., Kämäräinen, A., Kilpiä, A., Dindar, K., Pihlainen, K. & Kärnä, E. (2023). Research Design in Inclusive Learning Environments For and With Children on the Autism Spectrum –Towards Multimodal Data Collection. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 22(2).
Montero, C. S., Kilpiä, A., Kämäräinen, A., Cagiltay, B., Kärnä, E., Cagiltay, K., Pihlainen, K. & Karasu, N. (2022). Mobile Eye Tracking Research in Inclusive Classrooms: Children’s Experiences. In 2022 International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), 279-283. IEEE.
Montero, C. S., Cagiltay, B., Dindar, K., Kärnä, E., Kilpiä, A., Pihlainen, K., & Kämäräinen, A. (2022). Analysing Inclusive groups’ peer interactions using mobile eye tracking in educational context. In EDULEARN22 Proceedings, 6303-6312. IATED.
Kilpiä, A., Kärnä, E., Dindar, K., & Räty, H. (2022). Koulunkäynninohjaajan vastaamattomuus autismikirjon oppilaan sosiaalisiin aloitteisiin. Kasvatus, 53(4), 375–390. https://doi.org/10.33348/kvt.122509
Muut artikkelit
Kämäräinen, A., Kilpiä, A. & Kärnä, E. 2022. Ymmärrystä, yksilöllisyyttä ja yksiselitteisyyttä – autismikirjon oppilaan sosiaalisen osallistumisen ja vuorovaikutuksen tukeminen. E-Erika, 2(2022), 27-34.
Muut julkaisut
Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit
Soan, S., Lindblom, A., Dindar, K., Kärnä, E., & Carew, M. T. (2023). Student Teachers’ Positive Perceptions of Characteristics and Personality of People on the Autism Spectrum: “Challenging in a Positive Way”. Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-12. https://link.springer.com/article/10.1007/s10803-023-06151-y
Tarvonen, V., Dindar K., Montero, C.S. & Kärnä E. (2022). A multimodal perspective on Narration: Rethinking the Narrative Skills of Minimally Verbal Child on the Autism Spectrum. In R.V. Vata (ed.). Progress in Education. 73, 115-148.
Lindblom, A., Dindar, K., Soan, S., Kärnä, E., Roos, C., & Carew, M. T. (2020). Predictors and mediators of European student teacher attitudes toward autism spectrum disorder. Teaching and Teacher Education, 89, 102993.
Kämäräinen, A., Eronen, L., Björn, P. & Kärnä, E. (2020). Initiation and decision-making of joint activities within peer interaction in student-centred mathematics lessons. Classroom Discourse. 10.1080/19463014.2020.1744457.
Lindblom, A., Dindar, K., Soan, S., Kärnä, E., Roos, C. & Carew, M. (2020). Predictors and mediators of European student teacher attitudes toward autism spectrum disorder. Teaching and Teacher Education. 89. 10.1016/j.tate.2019.102993.
Frick, Maria & Loukusa, Soile & Dindar, Katja & Mäkinen, Leena & Mattila, Marja-Leena & Ebeling, Hanna & Hurtig, Tuula. (2021). Miten autismikirjon henkilöt ja verrokit kuvailevat ja esittävät toisen henkilön ajatuksia?. Puhe ja kieli. 23-41. 10.23997/pk.107690.
Kirjat, kirjojen luvut
Hu, X. & Kärnä, E. (toim.) (2019). Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. Springer.
Dindar, Katja & Loukusa, Soile. (2019). The Current Situation and Development Trend of Interventions for Children with Autism Spectrum Disorder in Finland. 10.1007/978-981-13-8203-1_4. Teoksessa Hu, X. & Kärnä, E. (toim.) (2019). Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. Springer.
Dindar, K., Huttunen, K. & Koivulan, M. (2020). Sosiaaliset taidot, tunteet ja ryhmässä toimiminen. Teoksessa Elina Niemitalo-Haapala, E., Haapala, S. & Ukkola, S. (toim.) (2020). Lapsen kielenkehitys: vuorovaikutuksen, leikin ja luovuuden merkitys. PS-kustannus.