Peer Interactions involving Children with Autism Spectrum disorder in inclusive classrooms

Peicas logo. In background picture about children standing together.

PEICAS is an interdisciplinary and international research project. PEICAS aims at developing understanding and strategies to support the social participation of children with autism in peer interactions in inclusive classrooms. The project is coordinated by the University of Eastern Finland and funded by the Academy of Finland (2019-2024).

Recent publications:

Dindar, K., Kilpiä, A., Kämäräinen, A., Pihlainen, K., Pukki, H. & Kärnä, E. (Accepted). Sidosryhmien näkemyksiä autismikirjoa koskevasta terminologiasta Suomessa. [Stakeholders’ preferences for autism terminology in Finland]

Kilpiä, A., Dindar, K., Kärnä, E., Räty, H., Kämäräinen, A. & Suero Monter, C. (Accepted). Using conversation analysis to identify unresponsiveness in peer interactions in inclusive groups. 

Suero Montero, C., Kämäräinen, A., Kilpiä, A., Dindar, K., Pihlainen, K. & Kärnä, E. (2023). Research Design in Inclusive Learning Environments For and With Children on the Autism Spectrum –Towards Multimodal Data Collection. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology,  22(2).

Kämäräinen, A., Kilpiä, A. & Kärnä, E. 2022. Ymmärrystä, yksilöllisyyttä ja yksiselitteisyyttä – autismikirjon oppilaan sosiaalisen osallistumisen ja vuorovaikutuksen tukeminen.

Kilpiä, A., Kärnä, E., Dindar, K., & Räty, H. (2022). Koulunkäynninohjaajan vastaamattomuus autismikirjon oppilaan sosiaalisiin aloitteisiin.  [Special needs assistants’ unresponsiveness to the social initiations of pupils on the autism spectrum]

Montero, C. S., Cagiltay, B., Dindar, K., Kärnä, E., Kilpiä, A., Pihlainen, K., & Kämäräinen, A. (2022). Analysing inclusive groups’ peer interactions using mobile eye tracking in educational context.

Montero, C. S., Kilpiä, A., Kämäräinen, A., Cagiltay, B., Kärnä, E., Cagiltay, K., Pihlainen, K. & Karasu, N. (2022). Mobile Eye Tracking Research in Inclusive Classrooms: Children’s Experiences.

 

Logos of PEICAS-project's partners.